Pogosto so manager ali vodja napačno loti pogovora s sodelavcem, kadar ta s svojim vedenjem ali delom odstopa od dogovorjenih meril. Cilj usposabljanja je, da se vodje naučijo obvladovanja pravilnih pristopov in s tem dosežejo:
Da bi /vodja lahko dobro obvladoval skupino, ki jo vodi in jo uspešno usmerjal proti zastavljenim ciljem , mora biti sposoben uspešno komunicirati. Znati poslušati, sprejemati informacije, opazovati znake, ki spremljajo besedno izražanje – to pomeni biti sposoben razumeti sodelavce. Istočasno pa komunikacijske spretnosti vodje ustvarjajo pogoje za primerno delovno klimo za dobro počutje sodelavcev in osnovo za njihovo pripravljenost, da bi si pri delu prizadevali dati od sebe najboljše.
Nekateri vodje imajo v svoji sredini težavne sodelavce, drugi se občasno srečajo z izzivom kako premagati konfliktne situacije. Znati komunicirati pomeni tudi uspešno premagovati takšne težave.
1. DAN:
I. Osnove komuniciranja
II. Komunikacijske spretnosti
III. Pomen nebesedne govorice
IV. Vpliv vedenja na uspešnost komunikacije
V. Pristopi pri delu s težavnimi sodelavci:
VI. Primeri najbolj tipičnih vrst težavnih ljudi
VII. Utrjevanje z igro vlog:Udeleženci bodo vadili, kako uporabiti različne pravilne pristope pri težavnih sodelavcih in konfliktih situacijah
VIII. Priprava akcijskih načrtov in zaključek programa
Opomba: Pri študiji primerov bo uporabljen videofilm Vodenje problematičnih ljudi
2. DAN:
Za učinkovito obvladovanje skupine in uspešno usmerjanje proti zastavljenim ciljem , mora vodja biti sposoben tudi uspešno reševati konfliktne situacije. S pomočjo tega programa bodo spoznali osnove, zakaj do konfliktov prihaja ter kako ravnati v primeru, ko je potrebno sodelavce opozoriti na nepravilnosti pri delu ali vedenju oz. jim sporočiti “neprijetno” novico: premestitev, zavrnjena prošnja…
I. Osnove konfliktnega managementa
II. Reševanje disciplinskih problemov s človeškega stališča
III. Kako voditi disciplinski razgovor
IV. Priprava na sporočanje slabe / neprijetne novice
V. Kako bomo vodili razgovor, ko sporočamo sodelavcu neprijetno novico
VI. Omejitev škode, ki jo povzroči slaba novica
VII. Utrjevanje z igro vlog:
VIII. Priprava akcijskih načrtov in zaključek programa
Opomba: V študij primerov na delavnici bosta vključena videofilma: Rad bi govoril z vami in To bo mene bolj prizadelo kot vas.