+386 1 500 41 44
info@videocenter.si
Facebook
LinkedIn
YouTube
  • Domov
  • E-učenje
    • E-učenje
    • 97 Online usposabljanj
    • Prednosti za podjetja
    • Prednosti za zaposlene
    • Brezplačen preizkus
    • Wellbeing Essentials
  • Učni center
    • Učni center
    • Koristi za podjetje
    • Koristi za zaposlene
    • Kaj vsebuje
    • Video
      • Teme programov
      • Prednosti in koristi
    • Avdio
      • Avdio programi po temah
      • Avdio programi po avtorjih
      • Prednosti in koristi
    • Strokovna Literatura
    • Reference
  • Delavnice
    • Delavnice
    • Različne možnosti izvedbe
    • Velik izbor delavnic
    • Od idej k dejanjem
    • Tehnike reševanja problemov
    • Program “Optimizacija timskega dela”
    • Veščine moderiranja za vsakogar
  • Coaching
    • Coaching
      • Coaching – reference
  • Merjenje učinkov (ROI)
    • Koristni viri ROI
  • Testiranje
    • Ocenjevanje zaposlenih
    • Interplace
      • Program “Optimizacija timskega dela”
    • Contribute
    • Kazalci veščin
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Predstavitev
    • Vizija in poslanstvo
    • Zastopstva
    • Partnerji

Tehnike pravilne pohvale

10. 10. 2016Matic Kadliček

Tako pohvala, kot graja sta močno vodstveno orodje, s katerima lahko, če ju pravilno uporabite, dodatno motivirate ljudi za delo.

Pogost vzrok, da ljudje zapuščajo podjetja, je njihovo prepričanje, da niso dovolj cenjeni. S pohvalo zaposlenim izrazimo zaupanje, hkrati pa močno vplivamo na njihovo samozavest. Prav tako, kot je pomembno, da ljudje vedo, zakaj so pohvaljeni, je pomembno tudi, da pohvalo izrazimo na ustrezen način.

Na tihem se vsi dobro zavedamo, da potrebujemo priznanje in potrditev. Pohvalo pričakujemo, če menimo, da si jo zaslužimo. Nikoli se je ne naveličamo, vsaj jaz se je še nisem, pa sem v poslu že zelo dolgo.

Pohvala vpliva na samozavest in pomaga, da smo še bolj ponosni na svoje delo.  Zaradi nje delamo raje in bolje. Pohvali sledi navdušenje, predanost in zvestoba. Nič ne stane, vendar polepša pogled na ta svet.

Le zakaj je tako redka? Saj niso vsi vodje čemerni in brezčutni, le spomnijo se ne. Vseeno jim je in domnevajo, da pohvala ni potrebna. Nekateri vodje pa ne vedo, kako naj pohvalo izrazijo.

Pohvala pa je neverjetno učinkovit, enostaven in poceni pripomoček vodenja. Je pripomoček za neprekinjen dvig kvalitete in kvantitete dela svojih podrejenih. Postane naj sestavni del osnovne odgovornosti vodstva pri načrtovanju ciljev in spremljanju učinkovitosti podjetja. Za pravilno  pohvalo obstajajo posebne tehnike oz. pravila.

Sposobnost pravilne pohvale ni naravna danost, temveč spretnost, ki se je naučimo.

Pohvala je pomembna ker:

  • si vsakdo želi priznanja in potrditve
  • ob pohvali postanemo ponosni na svoje delo
  • pohvala krepi navdušenje in predanost delu
  • pohvala krepi pripadnost
  • nas pohvala spodbuja, da “damo vse od sebe”
  • pohvala izpopolnjuje medsebojne odnose
  • pohvala nič ne stane, le trenutek našega časa!

SEDEM ZLATIH PRAVIL POHVALE

  • Pohvalite osebo. Če skupino ljudi pohvalimo za nepomembno stvar, je skoraj tako slabo, kakor če nikogar ne pohvalimo za nič. Razlika med pravo pohvalo in njeno lažno različico je, da se prava pohvala navezuje na določeno osebo. Tisti, ki vas pohvali, podrobno pojasni, kaj ste naredili dobro, da ste dosegli oz. celo presegli njegova pričakovanja.
  • Pogovorite se z osebo. Pri osebi, ki jo hvalite, ne smete vzbuditi občutka, da se je želite kar najhitreje znebiti. Pohvala naj preraste v pogovor.
  • Brez kritičnih opazk. Pohvale ne smete pokvariti s kritično opazko na koncu pogovora. Prepovedane so izjave, kakor: ‘Dobro si opravil, vendar…’
  • Pohvala v pisni obliki za pomembnejše dosežke. Kadar osebi izrečete pohvalo, naj bo ta popolna. Ustni pohvali na štiri oči naj vedno sledi osebno sporočilo v pisni obliki. Kopijo sporočila vložite v ocenjevalno mapo te osebe.
  • Pohvalo objavite. Kadar oseba opravi delo, ki presega njene službene obveznosti, naj to ne ostane skrivnost. Pohvalite jo pred njenimi sodelavci. Na oglasno desko pripnite kratko pohvalo. Napišite lahko tudi prispevek za interni časopis ali pa jo priporočite za delavca meseca. Če v vaši organizaciji ne namenjate posebne pozornosti pohvali, ne obešajte pohvale na veliki zvon, temveč naj vam preide v navado, da vedno in brez izjeme osebo pohvalite, obenem pa zmerno in dosledno stopnjujete pozornost pohvali.
  • O pohvali obvestite nadrejene. Kadar stranke ali vaši kolegi ali nadrejeni vodje pohvalijo delo člana vašega tima, te pohvale ne zadržite zase. Posredujte jo naprej. Razmislite o tem, kdo drugi bi še lahko pohvalil vaš tim in ne čakajte, da sam pride do vas.
  • Iščite nove priložnosti za pohvalo. Izostrite svojo pozornost. Dvignite se nad zaslon svojega računalnika. Razmišljajte o tem, kje in kdaj bi se lahko ponudila priložnost za pohvalo. Postavite si cilj, da vsak dan pohvalite vsaj eno osebo. Vaše vodilo naj bo: ‘Poskušal bom odkriti, kdaj moji podrejeni naredijo kaj dobrega!’

Za uspešno izvajanje dela, pa mora vodja razviti tudi sposobnost konstruktivnega grajanja. Vsak namreč dela napake, da pa se ne bi napake po nepotrebnem ponavljale, je v dani situaciji potrebno pravilno izreči grajo. V naslednji številki boste lahko prebrali več o pravilnih tehnikah graje.

Praktične primere o pravilnem podajanju pohvale lahko pogledate v izobraževalnem DVD programu »Vodenje sodelavcev – pohvala in graja«.  Kontaktirajte Video center d.o.o. 1-500-4144 , info@videocenter.si. Poleg tega izobraževalnega DVD-ja je na voljo še 114 drugih videoizobraževalnih programov.

Aleksander Pokovec
predavatelj

Next post Tehnike konstruktivnega grajanja

Kontakti

Sostrska cesta 2A, 1261 Ljubljana-Dobrunje
+386 1 500 41 44
info@videocenter.si

Sledite nam

Facebook
LinkedIn
YouTube

Brezplačne e-novice

POŠLJITE MI!
ČLANKI IN OBJAVE
© 2020 All rights reserved. Akademijaznanja.si |Designed by Melariel Pokovec